default-logo

abu-mansur-mosque-in-samarkand-uzbekistan

Ekonomik Ata yurdu Özbekistan Turu

3 gece 5 gün

GÜN 0 – SALI: İSTANBUL – TAŞKENT

İstanbul Atatürk Havalimanı dış hatların yolcu salonunda buluşuyoruz. Check-in, gümrük ve pasaport işlemlerinden sonra saat 22:45’te HY274 ya da 23:55’te TK368 sayılı uçuş ile Özbekistan’ın başkenti Taşkent’e hareket ediyoruz.

GÜN 1 – ÇARŞAMBA: TAŞKENT – BUHARA

Yerel saatle sabah 05:20’ (OHY) ya da 06:30’de (THY) Taşkent’e iniş yapıyoruz. Bagaj ve gümrük işlemlerimizden sonra  karşılanıyor ve özel araç ile Taşkent Havalimanının İç hatlar terminaline transfer ediliyoruz.

09:15’te HY1337 sefer sayılı uçuş ile Buhara’ya hareket ediyoruz.  10:25’te Buhara’ya varıyoruz. Şoför tarafından karşılanıyor ve özel araç ile otele transfer ediliyoruz. Otele yerleştikten sonra uzun yolculuk olduğu için istirahat ve serbest zaman.

Nadir Divan Begi medresesinde Özbek halk dansları eşliğinde akşam yemeği alınacak.

Buhara’da geceleme.

GÜN 2 – PERŞEMBE:  BUHARA

Kahvaltı sonrası Buhara şehir turuna başlıyoruz. Buhara Orta Asya’nın en eski yerleşim bölgelerinden biri olup, zengin kültür mirasına sahiptir. Türk İslam dünyasının en önemli alimleri, bilgilerinin yetiştiği şehirlerden biridir. Şehrin yaşı en az 2500 yıllık olduğu tahmin edilmektedir. Buhara her zaman önemli ticaret ve kültür merkezi olmuştur. Şehirde bulunan tarihi yapılar nedeniyle şehir Unesco’nun dünya mirası listesinde yer almaktadır.

Bugün Samaniyler türbesi, Uluğ Bey, Mir Arab Medresesi, Poyi Kalon Külliyesi, Kalon Minaresi, Kalon Camisi, Abdülazizhan Medresesine geziler olacaktır. Labi Havuz külliyesi, Nadir Divanbegi Medresesi, Nadir Devanbegi hanakasi, Poi – Kalon kompleksi, İsmail Semani türbesi gezileri de planlanmıştır. Aliş veriş için Toki Saraffon, Toki Telpakfuruşon, Toki Zargaron’a gidilecektir. Akşam yemeğimizi yerel bir restoranda aldıktan sonra konaklayacağımız otele geçiyoruz.

Buhara’da geceleme.

GÜN 3 – CUMA: BUHARA  – SEMERKANT

Oteldeki  kahvaltı  sonrası otelden çıkış yapıyoruz ve  Semerkant’a doğru yola çıkıyoruz. Yol üzerinde Nakşibendi K.S. ve validelerinin türbe ve külliyelerini  ziyaret ediyoruz. Buhara ilçesinde olan Gücdevan şehrinde Abdülhalık Gücdevani Ks. Türbesini ziyaretleri ile devam ediyoruz.

Semerkant yol üzerinde, Semerkant’tan 25 km mesafede olan İmam Buhari Hz. türbesini ziyaret ediyoruz.

Öğleden sonra UNESCO Dünya Miras Alanları listesinde yer alan Semerkant’a  akşamüstü varıyoruz ve otele giriş yapıyoruz. Serbest zaman. Dinlenme.

Semerkant’ta geceleme.

GÜN 4 – CUMARTESİ: SEMERKANT– TAŞKENT

Otelde kahvaltıdan sonra otelden çıkış yapıyoruz ve Semerkant şehir turuna başlıyoruz. Semerkant dünyanın en eski şehirlerinden biri olup 2700 yıllık tarihe sahiptir. İpek Yolu’nun kalbi, en önemli ticaret ve siyaset merkezi olmuş bir kenttir. Tahminen M.Ö V. yüzyılda şekillenmiştir. XIV-XV. yüzyıllarda Timur İmparatorluğu’nun başkenti olmuştur.

Semerkant’ta gezilecek yerler: : Registan Meydanı, Göri Emir Türbesi, Şahi Zinde Külliyesi,  Siyab pazarı, Bibi Hanum camisini. Şehir gezisi arasında öğle yemeği için zaman ayırıyoruz.

Akşam saat 17:00’de Taşkent’e ‘Afrosiyob’ hızlı treniyle hareket, saat 19:10 Taşkent varış ve akşam yemeği için restorana doğru hareket edeceğiz. Akşam yemeği sonrası araba ile Taşkent akşam panoramik turunu gerçekleştiriyoruz. Otel lobisinde dinlenme.

GÜN 5 – CUMARTESİ: TAŞKENT – İSTANBUL

24:00 (THY) yada 02:00 (OHY) – Taşkent Havaalanın Dış Hatlar terminaline transfer ediliyoruz. Check-in ve pasaport işlemlerimizden ardından  03:10 TK371 ya da 05:05’te HY271 sefer sayılı uçuş ile İstanbul’a hareket ediyoruz.  İstanbul a iniş yapıyoruz. Böylece bir baştan bir başa Özbekistan gezimizi de sonlandırıyoruz ve bir başka seyahatte sizinle yeniden buluşmak dileğiyle vedalaşıyoruz.